ŠTA ZNAČI Z A L I H O V A C

Na tom prostoru gdje se danas nalazi
Zalihovac u nekom ranijem vaktu bile su magaze u kojima se skladištilo nešto što
je trebalo imati u zalihi. Zbog toga je taj prostor označen kao Zalihovac –
mjesto, prostor gdje se čuvaju zalihe.Međutim, pošto se riječju ”zalihost”
označavao višak nečega moguće je da je prostor današnjeg Zalihovca dobio svoje
ime i po tome što je to bio prostor koji je bio višak od nekog velikog imanja,
od neke prostrane zamljišne površine.


6.11.09

BOSANSKA TRILOGIJA


Prim. Dr. Muhamed Saračević

U kratkom vremenskom periodu pojavile su se dvije vijesti koje na izgled nemaju mnogo zajedničkog. Prva vijest je vezana za otkrivanje dokumenta koji je analitički prikaz političkog i financijskog kriminala, kao i korupcije, u koji su uključeni najviši bošnjački politički, vjerski i privredni autoriteti.
Druga vijest je priznanje bivšeg predsjednika USA Bila Klintona, da Evropa nije željela u svome okruženju imati muslimansku državu, i da je sve učinila devedesetih da se to ne desi. Indikativno je, da se od prve vijesti ograđuju najviši dužnosnici iz OHR-a, koji kažu da niko nije tražio informaciju o tome i da će se istražiti porijeklo informacije.? Naime izvjesni Eric je iskonstruisao analitičku podlogu za kriminogenu insinuaciju. Bilo bi komično da nije tragično.

Prije svega, osjećam se podcijenjen i uvrijeđen činjenicom da oni u OHR-u misle da smo toliko glupi i naivni misleći da je neki Erik to uradio na svoju ruku. Drugo, ova taktika se dugo koristi kako bi izazvala dezinformacije , nezadovoljstvo, i političku nestabilnost u Bošnjačkom narodu. Oni koji žele da utiču na politička kretanja i raspoloženje među Bošnjacima, dobro znaju da je ubacivanje sumnje ( Reis Mustafa Cerić Branković, Bičakčić, Radončić) najednostavniji put da se bave sobom i iniciraju međubošnjačkog sukoba. Ta metodologija je ujedno i najači argument da se opravda vlastita naklonjenost ( Karl Bilt, Solana itd.) prema Dodiku, njegovoj politici i učvršćenju RS. Naravno, nije slučajno što se ovo sve dešava u trenutku kada međunarodna zajednica kreira Butmirski dogovor, koji treba da bude smjernica za buduće Ustavno uredjenje BiH . Ovdje prije svega EZ prejudicira riješenje koje potvrđuje postojanje RS, zanemarujući fakta da je ista nastala na krvavom genocidu. Prijevremeno puštanje Biljane Plavšić iz Švedskog zatvora, prisjećanje na prisustvo Karla Bilta u Beogradu na sastanku sa Miloševićem i ostalim sudionicima koji su učesnici u svemu onome što će se uskoro desiti u Srebrenici. Njegova naklonjenost genocidnom projektu RS u Butmirskim dogovorima, govori o kontinuitetu ne principijelnosti Evropske zajednice u rješavanju Bosansko-Hercegovačkog političkog čvora.

Izjava Bila Klintona da Evropa nije željela,( ne želi i neće željeti muslimansku državu) u svome okruženju najbolje objašnjava sva dešavanja i licemjerstvo koje je predhodilo agresiji na Bosnu, namjernom sporu MZ da zaustavi genocid nad Bošnjacima, i da se desi Srebrenica, Žepa itd. Takođe primjetno je tendenciozno učešće MZ u kreiranju zamjene teza o ratu u Bosni odnosno o zamjeni uloga žrtve i krivca, kao i projeciranom zaboravu i oprostu . To sve ne bi bilo prihvatljivo čak da se i ne radi o stotinama hiljada ubijenih, silovanih, protjeranih Bošnjaka u projektu etničkog čišćenja BiH. Dajtonski sporazum je uzrok ne funkcionalnosti države koji kroz sistem etničkog glasanja omogučava da 20% jednog naroda nameće svoju volju nad 80% ostalog dijela stanovništva direktno stopirajući svaki napredak u BiH.

Novi ustav je spas BiH
U cijelom poslijeratnom periodu Bošnjaci insistiraju na novim Ustavnim promjenama, koje se neće zasnivati na etničkim i nacionalnim kriterijima, uz punu zaštitu i pravo konstitutivnih naroda. Bošnjaci nude spremnost da se primjene demokratski principi koji su osnova Ustava bilo koje Evropske zemlje ili SAD. Zašto demokratski svijet ne podrži taj prijedlog i zašto kontradiktorno odstupa od prijedloga Venecianske komisije, Briselskih ovlaštenja, i vlastitih demokratskih načela, ostaje u sferi spekulacije? U proteklom periodu nema ni jednog Bošnjačkog političkog i vjerskog lidera koji svojim nastupom nije podržavao demokratske principe i zahtijeve zapadne demokratije. Zašto se uvijek takav nastup odbijao od zid ne uvažavanja i ne prihvatanja možda ima odgovor u Klintonovoj tvrdnji.

Bošnjaci u SAD žive u demokratiji, stoje čvrsto iza Ustava nove domovine. Uvažavaju principe slobodnog svijeta i ljudskih prava u kojima u ovoj zemlji odrastaju njihova djeca. Upravo zbog toga imaju pravo vjerovati da će učešće State Department u riješavanju Bosanskog čvora biti na strani istine, žrtve, i demokratije. Novi Ustav ne smije priznati posljedice genocida, zanemariti blisku prošlosti ne zapamćenu u skorijoj Evropskoj istoriji, čije su najveće žrtve Bosna i Bošnjaci. Zanemarivanje istorijskih fakata o BiH, namjerno zaboravljanje žrtava, brojeva, argumenata, vlastite Evropske krivice, kao i fabrikovanje analiza o ne podobnosti Bošnjaka koji stoje ispred svog naroda, neće donijeti ništa dobro ni Evropi ni demokratiji. Bez obzira na sve, BiH je bilo i uvijek će je biti. Vrijeme će pokazati da će BiH opstati kao demokratska, multinacionalna, i da će prebroditi ovaj mučan period svog trajanja. Gubitnici će biti oni koji su je ubijali i oni
koji su stajali iza njih i za sva vremena će ostati kao mračna strana Bosansko-Hercegovačke historije.

Prim. Dr. Muhamed Sarčević, autor teksta, je Predsjednik Kongresa Bošnjaka Sjeverne Amerike 2000 i podpredsjednik Sabora IZ Bošnjaka Sjeverne Amerike

3.11.09

UTRIŠKA DŽAMIJA – pretplata za Džennetsku kartu

Ono o čeme bih da pišem i govorim,manje-više pisao sam na istom ovom blogu prije nešto više od godinu dana.I ovaj put,nezaobilazna tema i ono što mi u duši posebnim drhatom treperi – džamija na Zalihovcu tj. Utriška džamija.
Moj nedavni boravak kod kuće,u Majdanu dodatno uljepša saznanje da je iz štampe izašla jedna plaha knjiga dvojice autora,Vedada i Edina Biščevića.
»Naseljena mjesta općine Sanski Most« naziv je ove knjige koja jednostavno »puca« od dokumenata i statistike.
I o našoj,Staromajdanskoj čaršiji ima čovjek šta pročitati.
Prahistorija,geografske i katastarske karte,slike starijeg i novijeg' datuma…slika Staromajdanskog bega Rahmetli Bege Mujića…
Malo bih se poslužio statistikom iz ove knjige,nadam se da se autori neće naljutiti.Upravo zbog toga što se često znamo pohvaliti historijom našeg Starog Majdana u prilog tome prenosim evo dio teksta.
Dakle u knjizi »Naseljena mjesta općine Sanski Most« izmedjuostalog se kaže :

Citat 1

»Interesantnu statistiku je dao Abdulah Talundžić,koja nije provjerena ali je ipak iznosim.
Statistički podatci o postojanju različitih objekata u Starom Majdanu u 1873 godine:

džamije – 19 (devetnaest)
zgrade državne uprave – 1
mektebi (osnovne škole) – 23,učenika 1004 (muških -729,ženskih – 275)
broj hanova – prenoćišta – 1
broj kuća – 1961
broj dućana – 45
broj magaza – 10
broj hrišćanskih škola i crkava – 1,(broj redovnih učenika - 55,učenica – 12)
Godine 1876. dućana je bilo 48 dok je magaza bilo 12.
Na drugom popisu stanovništva 1885. godine Stari Majdan je imao:89 trgovacai obrtnika,14 vlastelina, 8 begova, i aga,2 kmeta,9 sveštenika,2 općinska službenika,1 učitelja,150 pomoćnih radnika,168 težaka.«

Citat 2

»Legenda kaže da je Stari Mjadan imao 17 džamija.Ibrahim ef.Pašalić-Mulić muderis je pričao da je sa Perinca brda silazilo 40 – 50 fenjera na teraviju u džamiju na Zukića luci više Gornjeg Utriša.«


Citat 3

»Po trećem Austrougarskom popisu iz 1895 godine u Starom Majdanu su bile:6 džamija i 4 mekteba
Džamije:
-Džamija PALANKA
-Džamija Gornji Utriš
–Pored džamije palanka u Starom Majdanu je bila i »Džamija Gornji Utriš« koja je isto srušena 1992 i još nije obnovljena.Po Austrougarskom popisu bila je vakuf džamija i pripadala je mahali Gornji Utriš sa 11,49 dunuma zemlje.
-Džamija Donji Utriš (srušena 1952)
-Dugandži džamija (Džamija u Dogandži mahale u narodu prozvana Drobadžija mahala pa samim tim i džamij »Dobadžije«),srušena 1952
-Džamija dolnja Gračanica ili Mujića džamija,srušena 1925 godine
Džamija Gornja Gračanica ili »Šehanova džamija«,kao i Mujića džamija i ova je džamija bila vakuf nekog Šehe po čemu je prozvana »Šehanova džamija«,srušena 1925 godine.«

Sada bih da se vratio Utriškoj džamiji i tekstu »test za Džennet?« od prije godinu dana.Od tog teksta javilo mi se par naših Majdanaca,ljudi koji vele da su »ZA« i da podržavaju ideju oko izgradnje tj-obnove ove džamije koja je,uzgred budi rečeno jdina nakon rata neobnovljena džamija na medžlisu Sanski Most.
Ne bih htjeo da nam je stalno prošlost važnija od sadašnjosti.Ne bih da se udavimo danas gledajući u juče a sposobni smo da sebi tj. našoj Majdan čaršiji izgradimo i ljepše sutra.Jedan od tih koraka je nesumnjivo izgradnja džamije na Zal'hovcu.Biće to povratak u budućnost sa lijepim osvrtom na prošlost.
Biće pitanja treba li – ne reba li…?Treba kako da ne treba.Treba nama i Majdanu u budućnosti iša'Allah.Lijepo je čitati kako nekad imadosmo toliko džamija.Gdje su one danas?Gdje smo to danas mi?Gdje je je naš odnos do nas samih?
Nemojmo se učahuriti i od sebe stvoriti kritičare koji će negodovati i osporavati svaki prijedlog i ideju.Sve je lakše samo ako se ne mora ustajati,a za nafakom ustati se treba.




PRETPLATA ZA DŽENNETSKU KARTU



Sve vam ovo ispričah i napisah kako bih vam ustvari kazao da se je počelo sa ozbiljnim razmišljanjem u vezi realizacije projekta »Utriška džamija«.
Kao prvo potreban je projekat odnosno arhitekta koji će nam taj projekat napraviti.Napraviti ga neće bez para,znači kao prvo trebaju nam pare da se izfinansiraju prvi koraci koji bi svakim danom trebali i moraju biti čvršći.
Veliki zagovornik i pobornik ove akcije je jedan moj veliki prijatelj,doktor koji sa Starim Majdanom nema ništa zajedničko osim što voli pomoći kad je frka.Bio je je on i ranije u Majdanu po pitanju pomoći onima kojima je tad' pomoć bila neophodna.
Upravo me je taj momak i ovog puta preduhitrio rekavši:«Evo ja sam prvi a ti budi drugi pretplatnik za Džennetsku kartu a ako Bog da javiće se još ljudi,vidjećeš.«
Njegov prijedlog mi došao nekako ko mehlem i olakšanje duši,a prijedlog za »Džennetsku kartu«je slijedeći:
Mjesečna pretplata za »Džennetsku kartu« bila bi 25 € (dvadesetpet eura) odnosno 50 KM (petdeset konvertibilnih maraka).To bi bio dakle početni impuls koji bi uzrokovao hair u daljem radu.Ovim putem pozivam svakog onog ko može i hoće da pomogne da se napokon »stvar« već jednom pomjeri sa mrtve tačke.Pozivam svakog onog ko osjeća ili bar predpostavlja šta znači učestvovati u izgradnji Božije Kuće.Pozivam svakog onog' ko se osjeća sposobnim da mjesečno izdvoji 25 € a spreman je ustrajati i istrajati do momenta kad se bude vidjelo da pristiže dovoljan iznos sredstava.Ta pretplata bi nam bila neophodna sad na samom početku a počela bi nakon Bajramskih blagdana.Ovisno od toga koliko će nas biti za predplatu ovisiće i dalji nastavak akcije.Ja se iskreno nadam i Dragog' Boga molim da nas bude dovoljno da do Nove Godine sakupimo dovoljno sredstava s kojima bismo mogli platiti arhitekta tj.projekat (ukoliko se u medjuvremenu ne iznadje kakva »džabe varijanta«).
Nakon izrade projekta otprilike bi se znala ukupna cijena izgradnje džamije.Znalo bi se koliko nam valja prikupiti a tad zna se...akcija da se napravi »sobica sa krovom i munarom«.Svi mi znamo kakva je i kolika džamija je bila i valjda smo svjesni da ponovna izgradnja tolikog objekta nije milionska investicija.
Iskreno se nadam da će ovaj moj prijedlog,odnosno prijedlog mog tj. našeg prijatelja i brata
Naići na vaše odobravanje i pozitivnu reakciju u našem narodu.Volio bih da mi se što prije i u što većem broju javite pa da se sa realizacijom krene što prije.Za sva pitanja,informacije,sugestije,prijedloge,ideje pišite i javite mi se putem maila zalihovac@gmail.com

Za sve daljnje pojedinosti tu smo da se dogovaramo jer opšte poznata je stvar da »Složna braća dvije kuće grade!«
Dragi moji prijatelji.
Ovaj poziv bih završio sa dovom Allahu Uzvišenom da nam pomogne,da nam da snage,volje i strpljivosti da istrajemo u nakani da izgradimo Utrišku džamiju,kuću u kojoj će se Njegovo ime veličati i da na Danu Suda budemo od onih koji će po ovom pitanju svijetla obraza pogledati u oči svome Gospodaru.
Amin